Poradnik w całości pobrany stąd : http://lastchaos-forum.gamigo.pl/showthread.php?t=19440
Czarownica na początku jest powolna i nie zachwyca zadawanymi obrażeniami, często nie trafia przeciwnika. Później staje się prawdziwą magiczną morderczynią czy to w pvp czy pve. Posiada kilka skili obszarowych, potężne skile atakujące oraz szeroką gamę buffów. Grając Czarownicą musimy się przestawić na ciągłe uciekanie. Mamy malutko obrony i po prostu musimy trzymać się na dystans. W przeciwieństwie do Strzelca nie mamy tak wiele uników. Jesteśmy więc "skazani" na dynamiczną (wciąż używamy skili) walkę połączoną z joggingiem
Spis treści:
1) PET 2) BROŃ I ZBROJA 3) STATYSTYKI DO 31LVL 4) FARMIENIE PU 5) ILE PU ZEBRAĆ 6) RZEMIOSŁO 7) SKILE DO 31LVL 8) SKILE PO 31LVL 9) PLAN DZIAŁANIA 10) ACC 11) OD AUTORKI
1) PET
Tu sprawa jest jasna - expimy kucyka, by w przyszłości mógł dawać nam bardzo przydatne buffy. Zmieniamy go w wierzchowca na 37 lvl (gdyż wtedy defensywne i odensywne rżenie są wymaksowane) lub 38 (wtedy możemy wyuczyć się jeszcze jakiejś umiejętności, np: Płacz, który przyciąga do nas moby).
Kiedy mamy już konia około 20lvl (dajemy mu wszystko w obronę, gdyż to nam będzie bardzo potrzebne przy farmieniu PU w Świątyni Procyon), możemy zacząć expić smoczka (jeśli jednak wolisz konia, ostrzegam, że często się zawiesza przy zbieraniu dropu). Smoka nigdy nie przemieniamy w wierzchowca! Na wieku wieków niech zostanie petem, wspomagającym nas dzielnie, podwyższając statystyki, w zależności od naszych potrzeb).
2) BROŃ I ZBROJA
Czarownica posługuje się kosturem, jednak do momentu wybrania klasy mamy wolny wybór. Różdżka jest szybsza, jednak ma dużo słabszy atak magiczny niż kostur. Analogicznie kosturem bijemy minimalnie wolniej, ale zadajemy większe obrażenia.
Do farmienia PU warto mieć secik na +4/+6. Dzięki temu zyskujemy więcej obrony, a także pocieszną wróżkę, latającą nam przy głowie :P Szpan
3) STATYSTYKI DO 31LVL
Do momentu wybrania przez nas klasy WSZYSTKIE punty statystyk rozdajemy w Inteligencje! Po wybraniu klasy następuje reset skili i możemy je rozdawać wg potrzeb, aby móc wykupić wszystkie skile.
W ostatecznym rozrachunku staty mają wyglądać tak:
Siła: 0 Zwinność: 17 Inteligencja: x (wszystko co zostanie) Kondycja: 17
4) FARMIENIE PU
Zmora wszystkich graczy, ale niestety konieczność. To właśnie odróżnia Last Chaos od innych gier MMO. Eliminuje się dzięki temu graczy niewytrwałych oraz po prostu noobków myślących, że zdziałają coś wysokim levelem bez potrzebnych Punktów Umiejętności.
Cóż to takiego blokada expa? Aby efektywnie zbierać PU, musimy dołączyć do gildii z minimum 6 levelem, bądź sami taką stworzyć (czego nie polecam, gdyż kosztuje to trochę kasy i dość sporo PU, więc jeśli to nasza pierwsza postać, jest to zwyczajnie nieopłacalne). Za każde 10k Punktów Umiejętności, w naszych statusie naszej postaci nalicza się 1 SP.
Przywódca gildii może nam na naszą prośbę zablokować doświadczenie. Nie zwiększy to ilości otrzymywanego przez nas PU, jednak nie pozwoli na przekroczenie poziomów, na których otrzymujemy go najwięcej za moba.
Najdogodniejszymi poziomami do farmienia PU są sławny oczywiście 17 (polecam Szelmom), 20 (idealny dla dla Uzdrowicielki oraz Czarodziejki), 25 oraz 29 (Czarodziejka) Innych klas nie wypisuję, gdyż po prostu nimi nie grałam i nie mając porównania, nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.
To, jaki level wybierzemy do farmienia PU zależy od posiadanej od nas broni. Używając eventówki, którą otrzymujemy po skończeniu nauki u naszego mistrza, czyli po osiągnięciu 20lvl, farmimy na 20, 23 lub 25lvl. Mocniejszy od eventówki Czarodziejki jest kostur na 21lvl. Jeśli chcemy farmić na 25lvl musimy zainwestować w broń 29lvl z dużym plusem, a jak na 29, to już 33 z plusikiem również pokaźnym, gdyż orki nie są już tak słabe jak ghule czy mumie.
Ostatecznie Czarodziejkom polecam farmić na 20, 23 lub 25lvl (zależnie od broni). Broń Boże nie na 17! To męczarnia, wieczny brak many... Na 20 lvl możemy wykupić skil skracajacy czas regeneracji many.
5) ILE PU ZEBRAĆ
Do 140lvl Czarownica potrzebuje na
a) Skile aktywne: 23.540 PU
b) Skile pasywne: 20.167 PU PU oraz 2.240.000.000
Razem daje nam to ponad 43k PU. No tak, zabrzmiało strasznie Ale powiedzmy sobie szczerze... Niewielu w ogóle dojdzie do 140lvl. Po 92 wbijanie lvl jest monotonne i mało efektywne bez sięgania po dopalacze z Item Shopu. Więc jeśli wiesz, że nie będziesz miał takiej możliwości, nie farm tyle PU, gdyż po drodze po prostu padniesz z nudy, zrezygnujesz, nie poznasz tak naprawdę czym jest ta gra.
Poza tym, w trakcie gry (bijąc białe mobki) także dochodzi nam trochę PU. Nieporównywalnie mniej niż w Procyon, ale uzupełnia braki. Ja polecam wyfarmić 25-30k PU i nie martwić się naprawdę dłuuugo o PU
Kaską nie zaprzątajcie sobie głowy - sama wpada w trakcie gry.
|
6) RZEMIOSŁO
Są to umiejętności specjalne, które możemy nabyć od NPC w Juno i Dratan. Po co nam one? Oczywiście z założenia do wyrobu broni, zbroi, miksturek... Ale jak jest naprawdę? Wyrób broni jest nieopłacalny, za to znów przydaje się osobom z dostępem do Item Shopu.
Wszystkie skile specjalne kosztują 3801 PU. Wykupującje wszystkie, ukrywamy PU przed ewentualną stratą w wypadku śmierci. Aby je odzyskać, gdy kiedyś zabraknie nam na wykupienie jakiegoś skila, kupujemy z Item Shopu Kartę Rzemiosła, która zwróci nam zainwestowane w rzemiosło PU.
7) SKILE DO 31lvl
Jeśli masz wyfarmione dużo PU i w przyszłości będziesz mógł wykupić z Item Shopu Kartę zwracającą wszystkie zainwestowane PU, maxuj wszystko oprócz skili do podziemia.
Kiedy jednak musisz oszczędzać i liczyć się z każdym PU, polecam rozłożyć skile w ten sposób:
a) Skile aktywne
* Wybuch energii - podstawowy skil atakujący, przyda się na początkowych poziomach, aczkolwiek Ostrze Energii sprawuje się znacznie lepiej. Nie jest zbyt drogi jeśli chodzi o pu, więc co nam szkodzi wymaksować ;] * Nova energii - skil podziemia. Wykup tyle poziomów, ile potrzeba na odblokowanie kolejnego skila. * Ostrze energii - skil ataku, mocniejszy i szybszy niż Wybuch energii. Polecam wymaxować. Przyda się na czas farmy, gdyż Czarodziejka praktycznie cały czas używa skili. * Przemiana - przemienia życie w manę. Niezwykle przydatna umiejętność, która w przyszłości stanie się naszym nawykiem. Maxujemy. * Przekleństwo - spowalnia przeciwnika. Trwa naprawdę długo i nie raz ratuje nas przed szybszymi od nas mobami/graczami. Max. * Magiczny odpoczynek - buff, dzięki któremu szybciej regeneruje się mana. Przydatne jeśli rzucamy na kogoś. Na siebie, więcej many używamy, niż nam przybywa. Jednak max. * Chakra - buff zwiększający prędkość biegania. Dla powolnej Czarodziejki to absolutna konieczność, chyba że chcemy do końca gry inwestować w Eliksiry Prędkości. Max. * Bezwładność - obniża szybkość ataku przeciwnika. Max. * Śmiertelny Wróg - skil ataku, dający lepszy efekt z kosturem. Ja jednak prawie go nie używałam przez cały okres farmy. Aby go wykonać trzeba podejść do przeciwnika, a jak wiadomo Czarodziejka to postać dystansowa. Jak dla mnie zbędny skil. * Tajemna wiedza - kolejny skil ataku, konieczny do wybrania przez nas specjalizacji. Najsilniejszy z dotychczas dostępnych. Max. * Pośpiech - osobisty buff podnoszący naszą prędkość ataku. Bardzo ważna umiejętność dla wolno atakującej (narazie ) Czarodziejki. Max. * Magiczna precycja - podnosi celność magiczną. Czarodziejka bardzo dużo missuje. Przez całą grę musimy stawiać na celność magiczną i bdm. Skil obowiązkowo maxujemy. * Błysk - buff sprawiający, że szybciej możemy wykonać umiejętność. Max. * Nova bólu - nasz pierwszy skil obszarowy, bardzo przydatny do farmienia. Atakuje do pięciu przeciwników jednocześnie. Osobiście sugeruję maxować.
b) Skile pasywne
* Eteryczna bariera - podnosi obroną fizyczną. Mamy jej malutko, więc max. * Wizja - zwiększa nam atak magiczny. Max. * Magiczna Tarcza - podnosi obronę magiczną. Max. * Wytrwałość - skraca regenerację many. Max. * Wzmocnienie - podwyższa życie. Mamy go niezbyt wiele, więc maxujemy. * Czarnoksięstwo - skraca czas ładowania się umiejętności. Czyli pasywny Błysk ;P Max.
8) SKILE PO 31LVL
Po wybraniu klasy u Mistrza Czarodziejek, odblokowują się nam kolejne skile. Jak powyżej, mając dużo PU i dostęp do Item Shopu, maxujemy wszystko, jeśli nie... No cóż, musimy wybierać na czym nam najbardziej zależy.
a) Skile aktywne
* Terra - nasz najsilniejszy skil atakujący. Max. * Strach - określiłabym tą umiejętność jako wersję demo Symulacji (Zamachowiec) Co prawda odwraca od nas uwagę mobka na kilka sekund, ale to wystarcza, by się zbuffować/uleczyć/uciec do miasta. Max. * Ognisty Krąg - nasz drugi skil obszarowy. Atakuje do pięciu przeciwników w zasięgu 20m. Max. * Strzała Lodu - silny atak, redukuje także prędkość poruszania się celu. Jest co prawda to słabo zauważalne, ale warto maxować, że względu na jej duże obrażenia. * Nova Chaosu - kolejny skil obszarowy Dla tej umiejętności warto grać Czarownicą. Na Duszkach - cudo. Przysparza przeciwnikom będącym w zasięgu ogromne szkody, zwiększając przy tym ich atak. Nie musimy zaznaczać celu aby wykonać ten skil. * Meteor, Huragan i Zemsta Mrozu - Jeszcze niedostępne w polskiej wersji.
b) Skile pasywne
* Opanowanie Magii - Podnosi atak magiczny, gdy nałożony jest kostur. Max. * Bariera Energii - Podwyższa unikanie z bliska, gdy nałożony jets kostur. Max. * Magiczna Tarcza 2 - Kontynuacja skila podwyższajacego obronę fizyczną. Max. * Wytrwałość 2 - Podnosi regenerację many. Max. * Magiczny Fokus - Podnosi prędkość ataku i obronę fizyczną. Wreszcie nasza Czarusia nie męczy się z prędkością bicia 16 (z buffem osiągała dotąd 14). Po wymaxowaniu tej umiejętności, prędkość naszego ataku wynosi już 12! * Zaklęcie Energii - Podnosi maksywmalne życie i manę. Maxujemy.
|
9) PLAN DZIAŁANIA
a) Na samym początku gry zapisujemy się w Lvl Support na ucznia. Szukamy mistrza, który nas wspomoże wiedzą (może też nam dać trochę funduszy na początek, ale UWAGA, mistrz NIC NIE MUSI!). Może i mógłby nas podexpić do 20lvl, ale tego nie polecam. Zostaniesz wtedy wrzucony na głęboką wodę Procyon. Bez skili praktycznie żadnych, bo gdzie niby miałeś je nabić na początkowe skile? Polecam pozwiedzać sobie Juno, na 17lvl wybrać się do Procyon, by bić ghule i mumie. Po wbiciu 20lvl udajemy się do Mistrza Czarodziejek po przydatny naszyjnik ucznia, a w naszym ekwipunku pojawia się broń eventowa, którą jak najszybciej należy ulepszyć (do +3 kamieniami siły u Alchemika w Juno, później kamieniami niebiańskimi). b) Idziemy z jajem smoka lub fletnią pana po zadanie na peta do Lorein, a następnie teleportujemy się do Dratan, do Archeologa Jajana. Otrzymamy od niego smoczątko lub kucyka. Za każde nasze 3 uderzenia on dostaje 1 punkt doświadczenia. Kiedy wbije lvl idziemy do Trenera Zwierzaków i rozdajemy mu punkty w obronę, gdyż to będzie najmądrzejszym rozwiązaniem na tym etapie gry. c) Będąc w gildii z minimum 6 poziomem, prosimy przywódcę o zablokowanie expa. d) Zbieramy odpowiednią ilość PU. e) Po odblokwaniu expa, siedzimy w Procyon do 32lvl. Następnie udajemy się w party na Sfinksy w Dratan (Czarownica już na 31lvl bez problemu soluje silnego Sfinksa Oszczepnika, oczywiście unikając walki wręcz). Pozostajemy tam do ok 40lvl. Później można się przerzucić na gremliny w Egeha - dają minimalnie więcej expa od Sfinksów. f) Kolejnym etapem naszej podróży jest więzienie Margradoom w Merak (niekoniecznie, chyba, że chcesz jeszcze trochę podfarmić na białych mobach czy podropić niebianki ). g) Bokery w Egeha. Na początku w party, później bez problemu bedziemy mogli je solować. Pamiętaj o przestawieniu peta na obronę magiczną! (-->patrz punkt g, alternatywa Bokerów) h) Duchy Kopalnia kasy, dropu, niebianów, doświadczenia, a także później PU. Raj. Siedzimy na duchach do 92lvl jeśli zależy nam właśnie na dropie i pieniądzach, gdyż później exp staje się mizerny, a wtedy... i) ... wybawieniem staje się Piramida w Dratan, tzw. Tomb czy Grobowiec Theosa. W sumie, ja w party z Wiedźmą (ja wtedy 40lvl, ona 35) wybraliśmy się do Tomba na Antyczne Mumie... Co prawda klepaliśmy jedną jakieś 5-8minut, ale patrząc jak propcenty przeskakiwały w oka mgnieniu, zostaliśmy tam już bardzo długo j) Aby wydropić częsci setu dla swojej klasy, wybieramy się do Wieży Dusz w Egeha, uzbrojeni w esencje zdobyczy oraz rulony szczęścia. Jak wiadomo (bądź jeśli to czytasz, właśnie niewiadomo :P ) od 73lvl trzeba posiadać poziom postaci dokładnie taki sam jak poziom broni czy zbroi. Dodatkowo, nie można wymieniać tych itemków u Zbieracza Ryl, jak to było możliwe wcześniej. k) Części setów 85-87 oraz bronie 85lvl dropimy w Strayanie.
Broń i zbroja mają różne kolory.
b6 - niebieskie, 6 pieczęci, w tym jedna np. Poziom
Zbrojenia -10 (pozwala nam założyć tę część 10lvl poniżej poziomu broni) b5 - niebieskie, 5 pieczęci b5e - jak wyżej, tyle że w unikanie (tego nam trzeba) b4 - niebieskie, 4 pieczęci g5 - zielone, 5 pieczęci g5e - zielone, 5 pieczęci, w unikanie (jeśli nie stać nas na b5 kupujemy g) g4 - analogicznie, 4 pieczęci
Niebieskie mają największą wartość, ze względu na największe bonusy zawarte w pieczęciach. Warto w nie zainwestować. Gdy jednak cena ich przekracza nasze aktualne możliwości finansowe, staramy się zaopatrzyć w części zielone (oczywiście na unikanie, bo obrona to badziew). Są jeszcze żółte i białe części, które nosić powinnno się tylko w charakterze zastępstwa, gdy jakaś lepsza część ulegnie spaleniu - są po prostu duuużo słabsze.
Jeśli nie chcesz się męczyć z wbijaniem lvl, jest możliwy oczywiście power lvl, ale tu oczywiście znów potrzeba dostępu do Item Shopu.
Jeśli nie chcesz się męczyć z wbijaniem lvl, jest możliwy oczywiście power lvl, ale tu oczywiście znów potrzeba dostępu do Item Shopu.
10) ACC
a) Do PvE
Do expienia z pewnością bardzo przydatna nam będzie absorbcja życia i many. Ważna jest także celność i ciosy krytyczne.
b) Do PvP
Do walki z innymi graczami powinniśmy się zaopatrzyć w acc z duuużą ilością celności.
|